Sunday, January 24, 2010

Puteri UMNO dan "api dalam sekam"?


1. Nampaknya ada "pihak" yang kurang senang dengan "hubungan baik" saya dengan YB Rosnah merangkap Ketua Puteri UMNO Malaysia. Menurut khabar, ada "pihak" yang cuba "melaga-laga"kan kepimpinan Puteri UMNO Malaysia dengan menuduh saya tidak memberitahu aktiviti atau program-program yang saya anjur atau hadiri kepada YB Rosnah Shirlin.

2. Untuk pengetahuan umum, saya telah melaporkan segala aktiviti mahupun program yang membabitkan saya kepada Ketua saya. Saya amat menghormati YB Rosnah sebagai Ketua saya dan saya pasti memberikan informasi tentang pembabitan saya dengan aktiviti semasa sebagai Naib Ketua Puteri UMNO Malaysia.

3. Oleh itu, tidak timbul sebarang isu seperti yang digembar-gemburkan oleh "pihak" itu. Jika ada, saya minta "pihak" yang berkenaan untuk tampil memberitahu saya tentang program/aktiviti manakah yang saya tidak saya laporkan kepada Ketua Puteri UMNO Malaysia?

4. Saranan saya kepada "pihak" terbabit supaya janganlah menjadi "batu api" di dalam Pergerakan Puteri UMNO Malaysia. Saat ini bukanlah masa untuk kita semua "berpolitiking" sesama kita. Sebaliknya, kita haruslah memperkukuhkan barisan Puteri UMNO demi UMNO yang memperjuangkan Islam, Bangsa dan Malaysia. Kita haruslah bersatu dan bersama-sama menyerang Pakatan Rakyat yang semakin terang-terangan membohongi rakyat Malaysia.

5. Marilah bersama-sama saya dan YB Rosnah berkhidmat kepada rakyat Malaysia dan menyedarkan rakyat betapa pincangkan pihak Pakatan Rakyat. Terlalu banyak perkara "karut marut" yang telah dilaksanakan oleh Pakatan Rakyat sejak Pilihanraya Umum ke-12 yang lalu.

6. Kepada adik-adik Puteri tersayang, kukuhkan barisan kita. Puteri UMNO pastinya akan tampil menjadi "Srikandi Melayu" abad ini. Ayuhlah kita berjuang demi Islam, Bangsa Melayu dan Malaysia tanahair kita!

Ikhlas,
~ Shahanim Mohd Yusoff ~

3 comments:

  1. Aik..takkan buka blog hanya untuk leraikan yang kusut saja? banyak sangat blog Puteri yang hanya panas macam sterika. takkan blog ni pun nak senyap jugak?

    ReplyDelete
  2. jangan hangat hangat cokodok sudah la,rajin2 la update blog cik kak oi..kalau tak sempat cari la sorang dua puteri tolong2..

    ReplyDelete
  3. Api dalam sekam
    Nampak asap api tak nampak
    Tak mau jadi asam
    Cabai melaka, dimakan, telinga pekak

    Anak kucing berlari-lari
    Hilang ibu entah kemana
    Bangun bangu wahai Putri
    Jangan dibiar bangsa, Islam dihina

    ReplyDelete